- G:

Lunge Hareketi Nasıl Yapılır?

Lunge hareketinin vücutta özellikle büyük ve alt kas grupları üzerinde çok ciddi faydaları bulunmaktadır. Düzenli ve doğru şekilde yapıldığı takdirde faydaları en kısa süre içinde ortaya çıkmaktadır.

Lunge hareketi, günümüzde bacakların ön ve arka kaslarını çalıştırmaya yardımcı olan popüler bir egzersiz hareketidir. Tek bir adımda tüm vücudun dengesini sağlamak ve güçlendirmeyi hedefler. Doğru şekilde lunge hareketini yapmak için kısaca şu adımların izlenmesi gerekiyor:

  • Başlangıç pozisyonu için ayaklar kalça genişliğinde açılır ve göğüs dik bir konuma getirilir.
  • Sol ayak ile bir adım öne doğru atılır.
  • Sol ayağın önündeki diz hafifçe bükülür ve sol uyluğa paralel olacak şekilde indirilir.
  • Sağ diz ise arkadan yere yaklaştırılır ve zemine hafifçe temas ettirilir.
  • Egzersiz sırasında dol ayak üzerine ağırlık verilir ve gövde dik tutulur.
  • Karın kasları sıkılır ve omuzlar geriye doğru çekilir.
  • Son aşamada öne atılan sol ayak başlangıç pozisyonuna getirilir ve aynı şekilde sağ ayak ileri atılır.

Hareketi farklı tekrar sayıları ve setler ile yapmanız gerekecektir. Yeni başlayanlar için başlangıçta zorlayıcı bir hareket olması nedeniyle hafifçe başlamak gerekecektir.

Haberin devamı için diğer sayfaya geçiniz...

30 Tem 2023 - 10:25 - Diğer


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Spor 264 Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Spor 264 hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Spor 264 editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Spor 264 değil haberi geçen ajanstır.